سئوی داخلی سایت بخش دوم

در مقاله قبلی وبسیما ۴ نکته اول از ۲۰ نکته طلایی سئوی داخلی سایت را بررسی کردیم و در این مقاله به ادامه بحث قبلی خواهیم پرداخت. مطالعه دقیق و اجرای صحیح این بیست نکته میتواند راهنمای مناسبی در جهت سئوی داخلی سایت شما باشد.

۵- تاثیر آدرس url بر سئوی داخلی

در آدرس های url از کلمات کلیدی و کلمات درستی که محتوا را توصیف می کنند استفاده کنید. آدرس url تا حد زیادی ساختار سایت شما را بیان می کند و یک المان نسبتا مهم در سئو ی سایت محسوب می شود.

چک لیست آدرس صفحات:

  • آیا شما یک آدرس url کوتاه و ساده دارید؟
  • آیا کلمه کلیدی در شروع آدرس url شما قرار دارد؟
  • آیا شما در آدرس های url و در بین کلمات از خط فاصله استفاده کرده اید؟
  • آیا عبارت های عمومی مانند با، از، و، در و … را از آدرس صفحه حذف کردید؟

توضیحات سئوی آدرس صفحات:

گوگل اعلام کرده و نشان داده است که نام دامنه و حضور کلمات کلیدی در آن تاثیری بر رتبه بندی نتایج نخواهد داشت. ولی آنچه در ادامه ی آن می آید و آدرس صفحات داخلی شما را می سازد بر سئوی صفحه تاثیرگذار خواهد بود.

تاثیر آدرس سایت بر سئوی داخلی

یک آدرس url کوتاه و ساده بدون وجود موارد غیر ضروری در آن، مورد پسند روبات های خزنده موتورهای جستجو قرار می گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه مقاله آدرس سایت و تاثیر آن بر سئو را به شما پیشنهاد میکنیم.

۶- سئوی تصاویر

موتورهای جستجو نمی توانند فهم درستی از متن ها و موضوع موجود در تصاویر داشته باشند اما مطمئنا می توانند متنی که درباره ی تصاویر در بخش alt نوشته می شود را درک کنند. متن جایگزین علاوه بر تاثیر بالا در جایگاه تصویر در نتایج گوگل مکان مناسبی برای قرار گرفتن کلمه کلیدی هدف می باشد.

چک لیست سئوی تصاویر

  • آیا شما برای همه ی تصاویر خود متن جایگزین دارید؟
  • آیا متن جایگزین تصاویر شما حاوی کلمات کلیدی می باشند؟
  • آیا نام فایل تصاویر شما شامل کلمه کلیدی و یا یک متن مرتبط می باشد؟
  • آیا متن جایگزین تصاویر در یک صفحه با هم متفاوت ولی مرتبط با یک موضوع مشخص هستند؟

توضیحات سئوی تصاویر

صفت alt یا همان متن جایگزین تصاویر فقط به هدف سئوی سایت استفاده نمیشود بلکه کارایی سایت شما را نیز بالا می برد. برای مثال اگر کاربر سایت شما نابینا باشد، آنگاه screen reader، متن جایگزین تصویر را برای او می خواند و مفهوم تصویر رسانده می شود. همچنین بازدیدکننده ای که بارگذاری تصاویر را غیر فعال کرده است و یا به دلیل سرعت پایین اینترنت امکان لود تصاویر را ندارد، می تواند از همین متن جایگزین برای درک بهتر محتوا استفاده کند.

وجود کلمه کلیدی در متن جایگزین نه تنها در رتبه دهی موتورهای جستجو به سایت شما موثر است بلکه باعث می شود تصاویر شما نیز در بخش جستجوی تصاویر گوگل رتبه ی خوبی کسب کنند.

تصاویر سایت را در حجم پایین و متناسب با ارائه در فضای وب ذخیره کنید، این کار موجب میشود سرعت لود شدن صفحات سایت و تصاویر درون آنها بالا رود که در جلب رضایت کاربران بسیار موثر است.

استفاده صحیح از متن جایگزین در سئو تصاویر

برخی افراد به اشتباه یک متن جایگزین را برای تمامی تصاویر مقاله خود بکار میبرد که امری اشتباه است. هر تصویر باید دارای متن جایگزین منحصر بفرد و مرتبط با موضوع اصلی مقاله باشد. اگر تصاویر نقش مهمی در طراحی سایت یا محتوای شما دارند، پیشنهاد میکنیم مقاله ۴ نکته اساسی در بهینه سازی تصاویر را نیز مطالعه کنید.

۷- ارتباط معنایی بین بخش های مختلف صفحه

روبات های خزنده ی گوگل معیارهای زیادی برای تعیین کلمه کلیدی یک صفحه در اینترنت دارند که بخشی از آنها را ذکر کردیم ولی نکته مهم ارتباط میان تمامی این بخش هاست. اگر کلمه کلیدی هدف گذاری شده در عنوان صفحه موجود باشد ولی در محتوای آن بکارگرفته نشود شما شانس کمی برای کسب جایگاه مناسب در نتایج جستجو خواهید داشت.

چک لیست

  • آیا کلمات کلیدی هدف گذاری شده شما در بخش عنوان، توضیحات، هدینگ، محتوا، آدرس url و متن جایگزین تصاویر وجود دارند؟
  • آیا از کلمات مترادف و ترکیبات مختلف از کلمه کلیدی هدف خود در قسمت های گوناگون استفاده کرده اید؟

توضیحات

هرچند که استفاده از یک کلمه خاص در بخش های مختلف وب سایت امری اجباری نیست اما بهترین متد برای دریافت رنکینگ بهتر از موتورهای جستجو می باشد. گاهی اوقات با تغییرات کوچک در جمله بندی و ساختار متن میتوان چگالی کلمه کلیدی در آن را بالا برد ولی باید توجه داشته باشیم که محتوای شما برای کاربران آزاردهنده نباشد.

ارتباط معنایی میان بخش های مهم صفحه و بکارگیری کلمه هدف در آنها موجب میشود که روبات های گوگل عبارت دیگری را به اشتباه بعنوان کلمه کلیدی این صفحه شناسایی نکنند.

۸- لینک های داخلی سایت

لینک بیلدینگ تنها شامل کسب بک لینک از سایت های دیگر نمیشود، بلکه لینک های داخلی سایت میتوانند باعث افزایش اعتبار صفحه ای که به آن لینک شده است شوند.

چک لیست لینک سازی داخلی

  • آیا ارتباط مناسبی میان صفحات داخلی سایت ایجاد کرده اید؟
  • آیا صفحات مهم و اصلی سایت را در منو قرار داده اید؟
  • بخش هایی مانند مقالات مرتبط یا دسته بندی و برچسب گذاری را در سایت خود بکار گرفته اید؟
  • آیا شما از کلمه کلیدی در متن لینک شده خود استفاده کرده اید؟

توضیحات لینک سازی داخلی

هرچند که از طریق لینک های معتبر خارجی نیز می توان برای یک سایت اعتبار کسب کرد. اما لینک های داخلی باعث دسترسی و ایندکس شدن راحت تر صفحات سایت شما از طریق موتور های جستجو شده و موجب بهبود جایگاه یکدیگر خواهند شد.

گوگل پیشنهاد میکند که هر صفحه از سایت حداکثر با ۳ کلیک از صفحه اصلی قابل دسترسی باشد، این امر هم برای کاربران سایت خوشایند خواهد بود و هم ارزش لینک سازی داخلی را نمایان می سازد.

اگر شما می خواهید که رنکینگ یکی از صفحات جدید سایت خود را افزایش دهید می بایست اطمینان یابید که آن صفحه در یکی از صفحات معتبر سایت شما لینک شده است و چون در لینک های داخلی، شما خود صاحب سایت مورد نظر هستید می توانید متن لینک شده را خود انتخاب کنید. بنابراین از عباراتی مثل “بیشتر بخوانید” و یا ” کلیک کنید” استفاده نکنید و به جای آن از کلمات کلیدی هدف گذاری شده، در متن لینک شده نیز استفاده کنید.

لینک هایی که در منوی سایت قرار میگیرند چون در تمام صفحات تکرار میشوند ارزش و اعتبار بیشتری دریافت خواهند کرد، ولی بدان معنی نیست که شما موارد زیادی را در منوی خود قرار دهید تا همگی پیشرفت کنند! هرچه تعداد لینک ها در یک صفحه افزایش یابد، ارزش و اعتباری که به هرکدام میرسد کاهش خواهد یافت.

متن لینک شده یا Anchor Text همانند متن جایگزین در تصاویر عمل میکند و توضیحاتی مختصر پیرامون صفحه مقصد به روبات های گوگل ارائه میدهد. صفحه مورد نظر در عبارتی پیشرفت خواهد کرد که با آن لینک شده است.

سئوی داخلی سایت بخش دوم ارائه توسط: وبسیما در تاریخ ۰۹/۰۳/۲۰۱۵ . سئوی داخلی سایت بخش دوم – وبسیما

مطالعه دقیق و اجرای صحیح این بیست نکته میتواند راهنمای مناسبی در جهت سئوی داخلی سایت شما باشد.

Rating: 5

خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبعالی


وبسیما

0 پاسخ

ارسال یک پاسخ

در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید