چند نکته برای دستیابی به بهترین رتبه در نتایج جستجو و حفظ آن به مدت طولانی

شاید تا به حال آگهی هایی را دیده  باشید که در آن ها، شرکتهای سئو  ادعا کرده اند که با مبلغ اندکی می توانند رتبه وب سایت شما را به ده رتبه اول یا حتی بالاترین رتبه ارتقا دهند. فکر خوبی است. اگر شما در بالاترین نتایج جستجو قرار بگیرید، کابران بیشتری بر روی سایت شما کلیک می کنند و بیشتر شناخته خواهید شد.

 اما چنین آگهی هایی تا چه حد قابل اعتماد هستند؟ اجازه دهید قبل از این موضوع، به بررسی چگونگی رتبه بندی صفحات وب توسط گوگل بپردازیم. اصلاً بر چه اساسی یک صفحه وب در بالاترین جایگاه در نتایج جستجو قرار می گیرد؟

بهترین رتبه گوگل

در واقع در هنگام جستجوی یک کلمه کلیدی، گوگل با الگوریتم های پیچیده ای که بیش از ۲۰۰ فاکتور را در نظر می گیرد، مرتبط ترین و مفیدترین صفحه وب را (در ارتباط با آن کلمه کلیدی) شناسایی نموده و آن را در رتبه نخست نتایج جستجو نمایش می دهد. البته گوگل فاکتورهایی که برای شناسایی یک صفحه وب به عنوان مرتبط ترین و مفیدترین صفحه اعمال می کند را فاش نکرده است اما تجربه ما (وب۲۴) و سایر سئوکاران نشان می دهد که مهترین این فاکتورها عبارتند از:
  • کاربرد کلمات کلیدی
  • ساختار سایت اینترنتی
  • سرعت سایت اینترنتی
  • مدت زمانی که کاربران در یک وبسایت می مانند
  • تعداد لینک های ورودی 
  • کیفیت لینک های ورودی 

بنابراین با توجه به توضیحات فوق، هیچ کلید جادویی وجود ندارد که مدیران سئو با فشردن آن بتوانند به یکباره رتبه وبسایت شما را ارتقاء ببخشند بلکه باید مجموعه ای از عوامل را مدنظر قرار دهند.

مثلاً اگر وبسایت شما در صفحه چهارم نتایج جستجوی یک کلمه یا عبارت کلیدی خاص قرار دارد و می خواهید رتبه وبسایت خود را ارتقاء دهید، راه های مختلفی پیش روی شما وجود دارد. برای این کار می توانید ساختار وبسایتتان را بهبود ببخشید و یا از پیوندهای با کیفیت تری استفاده کنید. با انجام این کارها – البته با فرض اینکه وبسایت هایی که جلوتر از شما هستند، اصلاً توسعه و بهبودی نداشته باشند- رتبه سایت شما می تواند از صفحه چهارم ارتقاء یابد. 

یکی دیگر از راه های بهبود رتبه سایت (همانطور که در بالا گفته شد)، استفاده از کلمات کلیدی است. بیایید به موضوعی که در ابتدای بحث مطرح کردیم، برگردیم. یک شرکت سئو پیشنهاد افزایش رتبه سایت شما را با قیمتی پایین مطرح کرده است که این قیمت به تعداد کلمات کلیدی مد نظر شما بستگی دارد. پیشنهاد خوبی به نظر می رسد. اما چند لحظه دست نگه دارید. بعضی از کلمات کلیدی به ندرت مورد جستجو قرار می گیرند و یا حتی اصلاً مورد جستجو قرار نمی گیرند و رقابت چندانی در مورد این واژه های کلیدی وجود ندارد. بنابراین قرار گرفتن در رتبه نخست در جستجوی این کلمات کلیدی، خیلی ارزشمند نخواهد بود. پس نکته اول این است که قبل از اینکه بابت تعداد کلمات کلیدی، پولی پرداخت کنید، بخواهید تا در مورد حجم جستجوی کلمات کلیدی مدنظرتان به شما اطلاعات بدهند علاوه بر این، خودتان هم می توانید از ابزار Google’s keyword برای کسب چنین اطلاعاتی استفاده کنید. این که چه حجم جستجویی برای شما مناسب است به زمینه کاری شما، هزینه ای که برای این کار در نظر گرفته اید و ارزش تبلیغاتی کلمات کلیدی مورد نظر بستگی دارد. پس نکته دوم که باید در نظر داشته باشید این است که واقع بین باشید و از خدمات سئو، متناسب با هزینه ای که برای آن صرف می کنید، انتظار داشته باشید.

آخرین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که، گوگل دائماً در حال ارتقاء و به روز رسانی الگوریتم های خود است و از طرف دیگر اگر یک وبسایت ثابت بماند و هیچ تغییری که باعث بهتر شدن آن شود در آن صورت نگیرد، به تدریج سایت های در حال ارتقاء از آن پیشی خواهند گرفت. بنابراین وبسایتی که امروز رتبه نخست نتایج جستجو را به خود اختصاص داده است، ممکن است یک هفته بعد در این جایگاه نباشد. از این رو دستیابی به رتبه بندی بهتر نباید به عنوان یک هدف کوتاه مدت و موقت درنظر گرفته شود. این موضوع نیازمند بررسی دائم و ارتقاء مداوم وبسایت از نظر فاکتورهای رتبه بندی است.

لطفا صبر کنید


طراحی سایت ۲۴

0 پاسخ

ارسال یک پاسخ

در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید