۲۰ نکته سئو سایت بخش چهارم

پامیدواریم که مطالب ارائه شده در ۲۰ نکته کلیدی برای سئوی داخلی سایت مورد توجه شما قرار گرفته است، چهارمین سری از این مقالات به مسائلی از قبیل وضعیت ایندکس صفحات در گوگل، نسبت متن به کد، فعالیت در شبکه های اجتماعی و بکارگیری رسانه در سایت میپردازیم.

۱۳ – ایندکس شدن صفحات

ایندکس صفحات توسط گوگل اهمیت بسیار بالایی دارد، زیرا تنها صفحاتی در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده میشوند که توسط خزنده ها بررسی و ایندکس شده باشند. در نتیجه ایندکس صفحه دریچه ورود شما به نتایج گوگل خواهد بود.

ابزار وبمستر گوگل که با نام Google Search Console شناخته میشود، این امکان را فراهم کرده است که شما از وضعیت ایندکس صفحات خود مطلع شوید، علاوه بر نمایش نمودار از تعداد صفحات ایندکس شده بر اساس تاریخ، دقیقا مشخص میکند که چه تعداد از آدرس های موجود در نقشه سایت شما توسط ربات های گوگل ایندکس شده اند.

سرعت ایندکس صفحات بستگی به عوامل متعددی مانند اعتبار سایت، فاصله زمانی میان ارسال مطالب در سایت، تعداد و کیفیت بک لینک ها و … دارند که با مطالعه مقاله ۹ روش افزایش سرعت ایندکس با بهترین روش های بهبود آن آشنا خواهید شد.

آیا موتورهای جستجو توان بررسی همه ی صفحات سایت شما را دارند؟

اگر اغلب یا همه صفحات سایت شما ایندکس نشده اند می توان تشخیص داد که مشکلی بر روی ساختار لینک های داخلی شما وجو دارد. تعداد صفحات ایندکس شده را به وسیله ی سایت WooRank Website Review همانند تصویر زیر بررسی کنید.

بررسی تعداد صفحات ایندکس شده

شما همچنین می توانید این کار را همانند تصویر زیر ازطریق ابزار وب مستر گوگل انجام دهید.

تعداد صفحات ایندکس شده در گوگل وبمستر
اگر همه ی صفحات سایت شما ایندکس شده اند و نرخ بررسی صفحات سایت شما افزایش پیدا کرده است به این معنا است که سایت از محتوای خوبی برخوردار بوده و امید به پیشرفت آن در نتایج گوگل زیاد است.

۱۴- نسبت متن به کد در سایت

محتوای با کیفیت موجب افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو می شود. اما منظور از این محتوا، کد های HTML است و یا متن؟ نسبت ایده آل برای متن به کد های HTML در صفحات وب عددی بین ۲۵ تا ۷۰ می باشد. توجه داشته باشید که متون مخفی شده در محاسبه این نسبت بی تاثیر خواهند بود.

آیا نسبت متن به کدهای HTML ‌ سایت بالا است ؟

میزان محتوای بکار رفته در هر صفحه بر ارزش و اعتبار آن از نظر گوگل تاثیر گذار خواهد بود. همه ما بخوبی میدانیم که صفحاتی با محتوای کم (معمولا کم تر از ۳۰۰ کلمه) مورد توجه گوگل نبوده و شانس کمی برای کسب جایگاه در نتایج خواهند داشت. ولی در کنار این فاکتور نکته دیگری نیز باید مورد توجه شما باشد که آن نسبت متن به کد HTML در صفحات است.

پیشتر مقاله ای در مورد تاثیر نسبت متن به کد بر سئو در وبسیما ارائه کرده ایم و پیشنهاد میکنیم که برای درک بهتر، آن را مطالعه نمایید.

۱۵- استفاده از عکس و ویدئو

هر تصویر میتواند معادل صدها و شاید هزاران کلمه، معنا و مفهوم را به مخاطب منتقل سازد. بعنوان مثال برای توصیف یک منظره یا تصویر یک خودرو به چندین و چند پاراگراف متن نیاز خواهیم داشت که در نهایت نیز نمیتواند بدرستی آن را بیان کند. از همین رو موتورهای جستجو ارزش ویژه ای برای استفاده از تصاویر در محتوای سایت و مقالات قائل میشوند.

به همین ترتیب بکارگیری فایل های صوتی و ویدئویی میتوانند ارزش محتوای شما را دوچندان کرده و شانس کسب رتبه در نتایج گوگل را افزایش دهند.

آیا در فضاهای مناسب از تصویر، ویدئو و یا فایل های صوتی برای ارائه محتوا استفاده کرده اید؟

این فاکتور در تجربه کاربری بسیار اهمیت دارد؛ زیرا بکارگیری عکس و ویدئو باعث تعامل بیشتر کاربر با سایت می شود. انتشار مقالات بسیار طولانی دلیلی بر موفقیت شما در سئو نخواهند بود و چه بسا موجب خستگی کاربران و ترک صفحه سایت بشود، بهتر است مطالب بصورت گزیده و با بکارگیری مناسب از تصاویر ارائه شوند.

فقط به خاطر داشته باشید که استفاده بیش از حد از ویدئو و تصاویر چند رسانه ای سرعت بارگذاری سایت شما را پایین می آورد.

۱۶ – فعالیت در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی مخاطبین بسیاری را به خود جذب کرده اند و هر روز بر تعداد و تنوع آنها افزوده میشود، از فیسبوک و گوگل پلاس که دیگر طرفداران محدودی دارند گرفته تا اینستاگرام و تلگرام که هر روز بر تعداد مخاطبین آنها افزوده میشود.

این شبکه ها فضای مناسبی برای معرفی خدمات و محصولات شما خواهند بود. دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی سریعترین راه ممکن برای انتشار مطلب شما توسط کاربران در این فضا خواهد بود ولی باید دقت کنید که چه شبکه هایی را هدف قرار داده اید.

  • آیا شما دکمه های اتصال به شبکه های اجتماعی را در صفحات سایت خود دارید؟
  • آیا لینک به صفحات شما در شبکه های اجتماعی در دیدرس کاربران قرار دارد؟
  • آیا سایت خود را به درستی در این شبکه ها معرفی کرده اید؟

انتخاب شبکه های اجتماعی هدف، بستگی مستقیم به زمینه کاری و سلیقه مخاطبین شما دارد. بعنوان مثال برای یک سایت فیلم یا موزیک فعالیت در لینکداین اصلا هوشمندانه بنظر نمیرسد و یا برای یک شرکت که در زمینه فروش و نصب تجهیزات صنعتی فعال است شبکه اجتماعی کلوب انتخاب بسیار بدی خواهد بود.

ساخت صفحه در این شبکه ها بسیار راحت بوده و کمتر از ۵ دقیقه از شما زمان میبرد ولی مدیریت آنها امری زمانبر است. در نتیجه فعالیت خود را به یک یا دو شبکه محدود کرده و به جای ایجاد صفحات متعدد در سایت های گوناگون همان دو صفحه را بدرستی مدیریت کنید.

سری مقالات ۲۰ نکته طلایی در سئوی داخلی تا چه اندازه برای شما مفید بوده؟ و چقدر در اجرای نکات آن موفق بودید؟


وبسیما

0 پاسخ

ارسال یک پاسخ

در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید