۴ نکته مهم قبل از برنامه ریزی برای سئو

 موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی و تجارت الکترونیک، راه ها و استراتژی های مختلفی دارد. سئو که به جذب مشتری از طریق موتورهای جستجو می پردازد یکی از بهترین استراتژی هاست. اما در نظر داشته باشید که سئو جادوگری نیست و قبل از برنامه ریزی برای سئو باید به نکات مهمی توجه کنید. 

 برنامه ریزی و بودجه بندی برای سئو بهترین روش بازاریابی اینترنتی

همه کسب و کار ها برای بازاریابی و تبلیغات خود برنامه ریزی و بودجه بندی می کنند. استفاده از استراتژی سئو نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید با یک برنامه ریزی خوب و حساب شده کار را شروع کنید تا به اهداف مورد انتظار برسید. در این مقاله تیم سئوی طراحی سایت ۲۴ نکاتی را به شما گوشزد می کند که قبل از برنامه ریزی برای سئو باید حتما مد نظر قرار دهید.

۱-  سئو طولانی مدت است

اولین نکته این است که سئو، کار کوتاه مدتی نیست و اجرای مقطعی آن نیز ارزش چندانی ندارد. یعنی اولا شما باید برای سئوی سایت خود و شروع نتیجه گرفتن از آن یک پروسه طولانی مدت را برنامه ریزی کنید و ثانیا باید بطور مداوم به سئو اهمیت دهید و اقدامات لازم را انجام دهید تا همیشه از نتایج آن بهره مند شوید.

بدانید که هنگامی که موتورهای جستجو در سایت شما شروع به خزیدن می کنند و تغییرات یا مطالب جدیدتان را در فهرست خود ثبت و ضبط می کنند، نتایج اولیه سئو را ۲ تا ۳ ماه بعد، نتایج میان مدت را ۶ ماه و نتایج کامل حاصل از سئو را ۶ تا ۸ ماه بعد خواهید دید. پس بودجه بندی و اقدامات خود را بر اساس این مدت زمان ها برنامه ریزی کنید. و برای ادامه مستمر آن نیز حتما برنامه داشته باشید.

۲- سئو ارزان نیست

برخلاف آنچه برخی سئوکاران می گویند، سئو به هیچ عنوان ارزان نیست. بر اساس گفته های این افراد که اغلب به روش های متقلبانه یا غیرپایدار دست می زنند و به همین علت به آن ها کلاه سیاه می گویند، شما مبلغی را برای یک بار سئو پرداخت می کنید و آنها نیز سایت شما را در چند روز سئو می کنند و تمام. اما واقعیت این است که باید هزینه های ماهیانه ای را برای سئو و فعالیت های آن در نظر بگیرید زیرا همان طور که در نکته قبل گفتیم سئو پروسه ای طولانی مدت است و نیاز به استمرار دارد.

فناوری های وب دائما در حال پیشرفت است و از طرفی الگوریتم های پیچیده گوگل و معیارهای رتبه بندی نتایج جستجو نیز دائما در حال تغییر و پالایشند. بنابراین در صورتی که بخواهید سایت خود را بهینه و سئو کنید، یا باید متخصص وب و سئو باشید یا متخصصینی را استخدام کنید و یا با یک شرکت معتبر خدمات دهنده سئو و بازاریابی اینترنتی قرارداد ببندید تا سئو و بهینه سازی سایت شما را به نحو احسن انجام دهند.

قیمت های سئو و بهینه سازی این شرکت ها متفاوت است. برخی قیمت پایینی دارند و برخی بالا. مراقب باشید که شرکت مورد نظر را به درستی انتخاب کنید زیرا امکان آسیب رسیدن به سایت و تجارت شما وجود دارد. سعی کنید از روی نمونه کار های سئو و بهینه سازی، شرکت ها را ارزیابی کنید و معیارتان نمونه کارهایی باشد که جایگاه خوب خود در نتایج جستجو را در مدتی طولانی تر حفظ کرده باشند.

۳- همه سازمان باید با سئو همگام شود

سئو تنها  یکی از راه های جذب مشتری است و چنانچه برنامه های دیگر شما برای جذب مشتری با سئو همراه و همگام باشد، مطمئن باشید نتایج بهتری از هر کدام از این روش ها کسب خواهید کرد. امروزه مردم در هنگام دیدن تبلیغات تلویزیونی نیز به جستجوی موضوع تبلیغ در اینترنت می پردازند و برای خرید مناسب تحقیق می کنند. حال اگر شما در میان رتبه های برتر نباشید، تبلیغات شما عملا به رقبای شما کمک خواهد کرد. پس سئو را جدا از سایر برنامه های تجارت خود نبینید و حتما همه بخش های کسب و کار را با سئو درگیر کنید.

این موضوع در انتخاب شرکت سئوکار مناسب نیز به شما کمک می کند. شرکتی را انتخاب کنید که چنین دیدگاهی داشته باشد و علاوه بر تخصص فنی، آشنا به ابعاد مختلف کسب و کار و بازاریابی نیز باشد.

این را نیز در نظر داشته باشید که در میان روش های مختلف بازاریابی، بازاریابی محتوا و بازاریابی شبکه اجتماعی بیشترین همبستگی را با سئو دارند. مقالات ما در مورد بازاریابی اینترنتی را مطالعه کنید. 

۴-  سنجش موفقیت سئو نیازمند معیارهای صحیح است

بسیاری از افراد صرفا رتبه صفحات در نتایج جستجو را معیاری برای موفقیت در نظر می گیرند، آن هم در نتایج جستجوی عباراتی که خودشان تصور می کنند خوب و مهم است. اما این پارامتر به تنهایی کافی نیست. دلیل این امر این است که شاید رتبه شما در مجموعه ای از کلمات کلیدی بالا باشد اما سوال واقعی این است که آیا ترافیک بالایی نیز کسب کرده اید؟ آیا این ترافیک ورودی پایدار است؟ آیا نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری قابل قبول است؟ آیا بازدیدکننده گان دوباره و دوباره از سایت شما بازدید خواهند کرد؟ درباره نرخ پرش چه می دانید؟ گزارش فروش تان چه چیزی را نشان می دهد؟

پارامترهای فراوانی وجود دارند که در کنار رتبه بندی صفحات باید بدرستی عمل کنند تا شما به موفقیت برسید. مثلا کلماتی که برای شما مشتری واقعی می آورند نه فقط ترافیک، چگونگی نگهداشتن بازدید کنندگان، کاهش نرخ پرش و افزایش نرخ فروش و …

در پایان باز هم توصیه می کنیم که این ۴ نکته را بخوبی درک کنید و سپس برای سئو برنامه ریزی و اقدام کنید. و یا از ابتدا برنامه ریزی و اجرای سئو را به افرادی بسپرید که این موارد را بخوبی می دانند و در کار خود خبره هستند.

لطفا صبر کنید


طراحی سایت ۲۴

0 پاسخ

ارسال یک پاسخ

در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید